DATUM
April 27, 2023
KATEGORIE
Aktuality
DOBA ČTENÍ
4 Min

Spotřebitelská nálada v březnu 2023

HLAVNÍ MĚSTO PRAHA: • Spotřebitelská nálada v Praze klesla v únoru a březnu v porovnání s přelomem roku. Nyní každá pátá rodina utrácí méně než loni. • Téměř polovina domácností zůstává pesimistická ohledně jejich ekonomické situace v horizontu půl roku.

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ:•

  • V únoru a březnu šetřilo ve srovnání s loňským rokem více domácností (okolo 20%). Spotřebiteléšlápli na brzdu už loni na podzim, alespoň trend se však letos v prvním čtvrtletí nezhoršil.
  • Zhoršený je však současný podíl domácností, které omezují výdaje v nákupních centrech - ten jevyšší než v zimě.
  • Více než polovina domácností očekává zhoršení své ekonomické situace v horizontu 6 měsíců.
  • V návaznosti na minulý průzkum, kolik času spotřebitelé denně stráví audio/video pořady, nyní jsmezjišťovali metriky o sociálních sítích. Průměrný spotřebitel ve věku 18-65 let v Moravskoslezském kraji,který používá sociální média, na nich stráví zábavou téměř 1,5 hodiny denně.

BRATISLAVSKÝ KRAJ:

  • Situácia v Bratislave je o trochu optimistickejšia ako v Prahe alebo Ostrave. V porovnaní s minulýmrokom 14% domácností očakáva zníženie celkových výdavkov.
  • Spotrebitelia zvýšili nákupy tovarov dlhodobej spotreby, ktoré boli na jeseň a v zime veľmiobmedzené.
  • 41% respondentov v Bratislavskom kraji používa sociálne média tiež pracovne, čo je o 6 percentnýchbodov vyšší podiel ako medzi respondentmi v Prahe.
  • Bratislavčania tiež vo väčšom množstve ako Pražania uvádzajú, že sociálne média sú ichzamestnávateľom používané pre komunikáciu so zákazníkmi (56%)

O Datamaru

Společnost Datamar je výzkumná a poradenská agentura v oblasti marketingu. Společnost realizuje marketingové výzkumy a analýzy, poskytuje poradenství v oblasti marketingu a market intelligence, zaměřuje se také na oblast vzdělávání. Zaměřuje se především na oblasti utility, B2B a rychlo obrátkový trh. Své pobočky má v současnosti v České republice, na Slovensku a v Polsku.

Kontakt

Začněme společně budovat jedinečný příběh vaší firmy.

Chcete vidět, jaký rozdíl může udělat jeden výzkum? Požádejte o konzultaci ještě dnes.
Napište nám