Benchmarking D-benchmark
Co je Benchmarking?
- je zjištění pozice vlastní společnosti na trhu a její zlepšení na základě srovnání s konkurencí a s důrazem na využití vlastních předností a potlačení vlastních nedostatků.
- Upozorňuje podnik na oblasti, ve kterých by se měl zlepšit anebo kde již naopak získal náskok před konkurencí (anebo kde získal jeden závod náskok před jinými závody v rámci téhož podniku). Benchmarking se uplatňuje především v oblasti strategie udržet se na trhu a strategie snižování nákladů.
Postup benchmarkingu:
Druhy benchmarkingu:
Benchmarking a výzkumy:
- Benchmarking lze provést na základě standardizovaných (měřitelných) ukazatelů u těchto typů výzkumů:
Jaké jsou hlavní výhody měření Benchmarkingu?
- možnost zjistit , jak si stojí „naše“ značka ve srovnání s konkurencí
- nástroj, který lze využít pro stanovení cílů společnosti pro zlepšování
- prostředek k získání a udržení konkurenční výhody
- srovnání sledovaných hodnot v čase
