Benchmarking D-benchmark

Co je Benchmarking?

 

  • je zjištění pozice vlastní společnosti na trhu a její zlepšení na základě srovnání s konkurencí a s důrazem na využití vlastních předností a potlačení vlastních nedostatků.
  • Upozorňuje podnik na oblasti, ve kterých by se měl zlepšit anebo kde již naopak získal náskok před konkurencí (anebo kde získal jeden závod náskok před jinými závody v rámci téhož podniku). Benchmarking se uplatňuje především v oblasti strategie udržet se na trhu a strategie snižování nákladů.

 

Postup benchmarkingu:

benchmark01.png

 

Druhy benchmarkingu:

benchmark02.png

 

Benchmarking a výzkumy:

 

  • Benchmarking lze provést na základě standardizovaných (měřitelných) ukazatelů u těchto typů výzkumů:

benchmark03.png

Jaké jsou hlavní výhody měření Benchmarkingu?

 

  • možnost zjistit , jak si stojí „naše“ značka ve srovnání s konkurencí
  • nástroj, který lze využít pro stanovení cílů společnosti pro zlepšování
  • prostředek k získání a udržení konkurenční výhody
  • srovnání sledovaných hodnot v čase