Analýza brand equity D-brand
Co je Brand equity?
Brand equity je pojem v marketingu, který popisuje hodnotu známé značky. Jde o princip / skutečnost, že známá značka umožňuje generování vyšších zisků než méně známé značky, případně no-name produkty.
Značka je nejcennějším aktivem, které může firma vlastnit, brand equity je faktor, který může zvýšit finanční hodnotu značky.
Brand equity může být měřena na několika úrovních:
-
na úrovni společnosti / firmy – tento přístup hodnotí značku jako finanční aktivum, např. pokud by se vyčíslila hodnota firmy a odečetl její hmotný a měřitelný nehmotný majetek, to co zůstane je brand equity
-
na úrovni produktu – klasický přístup, kdy se srovnává cena no-name nebo privátního produktu s ekvivalentním značkovým produktem. Rozdíl mezi cenou je chápán jako hodnota značky
-
spotřebitelská úroveň – ten přístup zkoumá myšlenkové mapy spotřebitelů tak, aby zjistil, které asociace má spotřebitel se značkou spojeny. Tento přístup je založen na měření povědomí a brand image. Značky s vysokou znalostí a silnou, pozitivní a jedinečnou image (asociacemi), jsou značky s vysokou brand equity.
Čím větší je brand equity společnosti, tím větší je pravděpodobnost a účelnost využití family brandingové strategie spíše než individuální brandingové strategie. A to z toho důvodu, že family branding umožňuje využít kapitál základní značky.
Brand equity může obsahovat tyto aspekty:
-
loajalita ke značce
-
znalost
-
asociace
-
vnímání kvality
Jaké jsou hlavní výhody měření Brand equity?
-
možnost zjisti aktuální „zdraví“ své značky
-
jedinečný benchmark s konkurenčními značkami, výrobky
-
zásadní podklad pro další strategická rozhodnutí ohledně změn značky nebo portfoliu
-
předkládá celkový obraz značky
-
jednoduše měřitelná veličina v čase
