Brand audit D-brand
Co je Brand Audit?
Brand (=značka) je to, co odlišuje společnost od konkurence. Použitím přístupu, který zohledňuje vnitřní i vnější prostředí Vám umožní vytvářet iniciativy, které vedou k většímu podílu na trhu a budují zákaznickou loajalitu.
Brand Audit pomáhá určit:
-
jak silná je značka
-
v čem je dobrá, co je na ní oceňováno
-
kde funguje
-
jak dobře si ji Vaši zákazníci dokážou vybavit
-
odkrývá slabé stránky a nedostatky
-
ukáže vám, kde jsou možnosti ke zlepšení
Výsledkem Brand auditu je zajistit jednotnost ve způsobu, jakým je vaše značka podporována a vnímána. To vede k posílení značky a potažmo společnosti.
Pro úspěšné provedení brand auditu je nutné, aby zahrnoval:
-
marketing brand audit
-
komplexní přehled fyzického zastoupení značky (kanceláře, reklama, prodejní místa....)
-
interní brand audit
-
realizace workshopů se zaměstnanci a pohovorů s managery
-
externí brand audit
-
externí marketingový výzkum realizovaný na koncových uživatelích značky
BRAND AUDIT MIND MAP (dle Tony Buzan)
Jaké jsou hlavní výhody Brand Auditu?
-
umožňuje odhalit příležitosti a rizika
-
srovnání interního a externího pohledu na značku
-
odhalení silných a slabých stránek značky a návrh na jejich zpracování ve vztahu ke konkurenci
-
umožňuje určit, zda podíl na trhu bude růst, zůstane stabilní nebo bude klesat
-
brand audit rovněž zkoumá a vyhodnocuje trendy v segmentu trhu
-
jedná se o komplexní pohled na značku zahrnující všechny hlavní vlivy včetně konkurenčního prostředí
