Brand audit D-brand

Co je Brand Audit?

Brand (=značka) je to, co odlišuje společnost od konkurence. Použitím přístupu, který zohledňuje vnitřní i vnější prostředí Vám umožní vytvářet iniciativy, které vedou k většímu podílu na trhu a budují zákaznickou loajalitu.

Brand Audit pomáhá určit:

  • jak silná je značka

  • v čem je dobrá, co je na ní oceňováno

  • kde funguje

  • jak dobře si ji Vaši zákazníci dokážou vybavit

  • odkrývá slabé stránky a nedostatky

  • ukáže vám, kde jsou možnosti ke zlepšení

Výsledkem Brand auditu je zajistit jednotnost ve způsobu, jakým je vaše značka podporována a vnímána. To vede k posílení značky a potažmo společnosti.

Pro úspěšné provedení brand auditu je nutné, aby zahrnoval:

  • marketing brand audit

  • komplexní přehled fyzického zastoupení značky (kanceláře, reklama, prodejní místa....)

  • interní brand audit

  • realizace workshopů se zaměstnanci a pohovorů s managery

  • externí brand audit

  • externí marketingový výzkum realizovaný na koncových uživatelích značky

 

BRAND AUDIT MIND MAP (dle Tony Buzan)

 

brand_audit.png

 

Jaké jsou hlavní výhody Brand Auditu?

  • umožňuje odhalit příležitosti a rizika

  • srovnání interního a externího pohledu na značku

  • odhalení silných a slabých stránek značky a návrh na jejich zpracování ve vztahu ke konkurenci

  • umožňuje určit, zda podíl na trhu bude růst, zůstane stabilní nebo bude klesat

  • brand audit rovněž zkoumá a vyhodnocuje trendy v segmentu trhu

  • jedná se o komplexní pohled na značku zahrnující všechny hlavní vlivy včetně konkurenčního prostředí

 

 

Více informací: