Spotřebitelská nálada v lednu 2023

Pondělí, Únor 20, 2023 - 17:29

Přinášíme aktuální data z našeho výzkumu.

Vybíráme:

  • (Ostrava) Domácnosti tuto zimu významně omezují celkovou útratu, s výjimkou prvního měsíce války na Ukrajině je situace nejhorší od jara 2021.
  • (Ostrava) V porovnání s koncem podzimu, domácnosti více šetří téměř v každé kategorii zboží dlouhodobé spotřeby.
  • (Ostrava) Zajímavý je pohled na to, co současná situace a šíření technologií znamenají pro spotřebitelské chování ve vztahu k médiím. Průměrný spotřebitel v MSK stráví sledováním TV, video a audio pořadů na různých technologiích přes 4 hodiny denně.

 

  • (Bratislava) V Bratislave v medziročnom porovnaní, 15% domácností v januári znížilo svoje celkové výdavky. Tento podiel je veľmi podobný ako v Prahe.
  • (Bratislava) Spotrebitelia výrazne obmedzili nákupy tovarov dlhodobej spotreby už na jeseň minulého roku, preto sa v štvrťročnom porovnaní súčasné obmedzenie nezdá tak výrazné.
  • (Bratislava) Avšak nákupy online výrazne poklesli v porovnaní s predvianočnou dobou.
  • (Bratislava) Digitálne videá sleduje viac respondentov ako TV vysielanie. Rovnako ako v Prahe je vysoká aj popularita digitálnych audio programov, ktorým ich poslucháči venujú denne viac ako hodinu.

Kompletní výsledky naleznete v příloze ke stažení.

Stáhněte si nejnovější studii.