Barometr image D-brand
Co je to Barometr image?
- Barometr image měří základní ukazatele značky a umožňuje také sledovat, jaká je pozice dané značky ve srovnání s konkurencí. Přes budování značky lze budovat rovněž image celé společnosti.
- K vyjádčení image značky je použit souhrnný ukazatel - Barometr image
Co je obsahem?
Hlavní části - Deskriptory síly image značky
1. Znalost značky
INDIKÁTORY: spontánní asociace, známost značky, zapamatovatelnost loga/reklamy, nezaměnitelnost značky.
POPIS: Znalost značky vypovídá o umístění značky v mysli zákazníka nebo spotřebitele. Dobře "ukotvená" značka má potom "výhodu" před značkou, kterou spotřebitel neidentifikuje. Sledujeme, do jaké míry je značka odlišena od jiných konkurenčních značek.
2. Emocionální hodnocení značky
INDIKÁTORY: sympatičnost značky, důvěra ve značku, prestiž značky
POPIS: pro identifikaci a přijetí výrobku a pro prožívání jeho image je klíčovým faktorem právě emoční prožitek spotřebitele.
3. Racionlní hodnocení značky
INDIKÁTORY: vnímaná kvalita značky, spokojenost zákazníků, výhody oproti ostatním značkám
POPIS: představuje informaci o tom, jak spotřebitel o značce přemýšlí případně jaké má se značkou zkušenosti.
4. Preference značky
INDIKÁTORY: ochota doporučit značku dále, důležitost značky pro zákazníka, loajalita ke značce
POPIS: představuje zásadní informace o tom, zda je značka pro zákazníka důležitá a bude součástí jeho nákupu také v budoucnosti.
Barometr image - souhrnný ukazatel
Deskriptory síly image značky jsou vstupem pro výpočet souhrnného ukazatele image značky - Barometr image:
Jaké jsou hlavní výhody výzkumu Barometr image?
- přináší komplexní pohled na značku z pohledu spotřebitelů
- kontinuální pohled na značku
- jednoduchý ukazatel umožňující měřit vnímání značky spotřebiteli, jeho sledování vývoje v čase i měření s konkurencí.
