New product developement D-product

Co je New product development?

 

  • Je velmi efektivní výzkumná metoda, která se zabývá cílovým trhem výrobku, jeho plánovanou pozicí na trhu, tržním podílem, životním cyklem, možným prodejem v každé fázi životního cyklu.
  • Hlavní výhodou je možnost srovnání s podobnými produkty konkurence a tím získání postojů zákazníků k identifikaci nedostatků a návrhu řešení.
  • Cílem je ověření reakcí možného spotřebitele. Koncept je posuzován skupinou spotřebitelů a jsou měřeny jejich preference.
  • Jedná se například o testy konceptů produktu, hotových výrobků, obalů, kombinované testy reklamy, obalu a výrobku, cenové testy.

 

Měření New product development můžeme chápat v těchto dimenzích:

  • Porovnávání řady výrobků podle preference
  • Porovnávání výrobků po dvojicích a určení preference jednoho z nich
  • Vyjádření obliby každého výrobku odděleně, určování preferencí zde probíhá na zvolené stupnici

Test New product development je realizován z pohledu běžného zákazníka, spotřebitele, uživatele. Analyzuje zájem spotřebitele, účinnost prodeje a nalézá slabiny testovaného produktu (výrobku).

 

Jaké jsou hlavní výhody New product development?

 

  • Identifikace benefitů, motivátorů nebo popř. bariér ke koupi
  • Identifikace výhod popřípadě nevýhod produktu oproti konkurenci
  • Odhad atraktivity a cenové přijatelnosti pro zákazníky
  • Identifikace vhodného sdělení pro danou cílovou skupinu

 

Optimální proces při uvádění nových produktů na trh

product.png