Analýza nákupního chování D-customer

Co je Nákupní chování?

  • Pochopení toho, jak se zákazníci rozhodují při nákupu, jaká kritéria při tom zvažují, co je pro ně nejdůležitější, jak se zachovají, když není k dispozici jejich oblíbená značka / výrobek, jak nakupují v různých nákupních kanálech.
  • Pokud prodejce zná proces spotřebitelského rozhodování a chvání, bude schopen lépe navrhnout marketingovou strategii a propagační sdělení tak, aby účinně motivovaly spotřebitele k nákupu.

 

Co je obsahem?

Hlavní části procesu Nákupního chování

nakupni.png

1. Proces výběru

INDIKÁTORY: Znalost a užití značek, potřeby a očekávání zákazníků, informační zdroje

POPIS: Přináší informaci o tom, jaké značky respondent zná, a které obvykle používá. Sledujeme jaké jsou zákazníkovy potřeby, které stojí na počátku rozhodovacího procesu. Identifikujeme také informační zdroje, které ovlivňují spotřebitele při rozhodování o nákupu.

 

2. Nákupní proces

INDIKÁTORY: motivace ke koupi, místo a frekvence nákupu

POPIS: sledujeme chování zákazníka při samotném nákupu, tzn. identifikujeme kde a jak často zákazník nakupuje a jaký je jeho vztah ke značce a jaká jsou kritéria, která ovlivňují výběr produktu.

 

3. Proces užití a potřeby

INDIKÁTORY:  spokojenost s nákupem, zkušenost se značkou, hodnocení značky podle stanovených kritérií

POPIS: přináší informaci o celkové spokojenosti s produktem a zákaznickou zkušeností. Sledujeme, zda daný produkt bude zákazník kupovat i nadále.

 

Jak interpretovat nákupní chování?

Výstupem výzumu nákupního chování je model chování a rozhodování zákazníka o nákupu daného zboží / službě a rovněž působení konkurence na rozhodování zákazníků. Na základě tohoto modelu je možné navrhnout marketingovou komunikační strategii aby lépe korespondovala s požadavky zákazníků.

nakupni2.png

Jaké jsou hlavní výhody výzkumu Nákupního chování?

 

  • umožňuje lépe poznat a pochopit zákazníky a tím take lépe cílit

  • přizbůsobit marketingovou komunikaci zákazníkům

  • přináší informace pro rozvoj nových výrobků

  • pomáhá identifikovat výhody oproti konkurenci